DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.wodociagmarecki.pl
Wodociąg Marecki Sp. z o. o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Wodociąg Marecki Sp. z o. o..
- Data publikacji strony internetowej: 2012-01-01.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-11-18.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
• W naszych filmach nie ma napisów dla osób niesłyszących. Nasze filmy udostępniamy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nasze filmy dodawane do 31 lipca 2024 r. nie posiadają napisów. Część filmów dodanych po tej dacie będą posiadały napisy.
• „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Sama usługa nie jest też niezbędna dla naszych klientów. Wirtualny spacer dotyczyłby Biura Obsługi Klienta, które jest dostępne dla wszystkich odwiedzających osób na najniższej kondygnacji w naszej siedzibie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-11-18.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Open Audit Marcin Kurpiewski z siedzibą w 05-230 Kobyłka, ul. Marii konopnickiej 10.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-11-18.
Skróty klawiaturowe
- Nie wdrażaliśmy skrótów klawiaturowych w stronie internetowej, ale nie blokujemy skrótów klawiaturowych wspieranych przez przeglądarki internetowe.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Majkowski, p.majkowski@wodociagmarecki.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 7813532 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Aplikacje mobilne
Nie udostępniamy aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
WODOCIĄG MARECKI SP. Z O.O. BIURO OBSŁUGI KLIENTA, UL. ŻEROMSKIEGO 30, 05-270 MARKI
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do Biura Obsługi Klienta (BOK) bezpośrednio od strony ulicy Żeromskiego prowadzi przez schody i drzwi zewnętrzne i pozbawione jest barier architektonicznych, mogących stanowić przeszkodę dla osób z problemami motorycznymi, na wózkach inwalidzkich oraz rodziców z dziećmi w wózkach. Schody wyposażone są w podjazd dla niepełnosprawnych. Większość spraw klienci załatwiają w BOK. W sali obsługi klientów znajduje się także kasa. W BOK znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Biuro Obsługi Klienta znajduje się na parterze budynku. W przypadku konieczności wejścia do przestrzeni biurowej na parterze i piętrze budynku również nie występują żadne bariery architektoniczne ograniczające dostęp dla osób niepełnosprawnych. W części biurowej znajduje się winda dostosowana dla niepełnosprawnych umożliwiająca wjazd na piętro budynku. Każdorazowe wejście klienta z BOK do części biurowej następuje w towarzystwie odpowiedniego pracownika biura, poinformowanego przez ochronę obiektu lub pracownika BOK. Na piętrze części biurowej budynku znajduje się również toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Brak.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami
Przed budynkiem Biura Obsługi Klienta znajduje się parking dla klientów z wyznaczonymi dwoma miejscami postojowymi dla osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób z niepełnosprawnościami osoba z niepełnosprawnościami wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości itp., a tym samym także do budynku Wodociągu Mareckiego Sp. z o.o. Warunkiem wejścia na teren budynku spółki z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku spółki z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba z niepełnosprawnościami nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Brak możliwości